lucka 17

jag tänkte dela med mig lite av mina bästa tips för att bli av med finnar..

Den som har andra tips, får gärna skriva det också!

jag har letat runt på google och hittade detta..

 

- Dra ner på mjölkprodukterna

Minska intaget av smör, mjölk och ost! Ett tips är att sluta med smör och ost helt, och bara dricka mjölk lite då och då. Det är många personer som får finnar av mjölkprodukter, jag är en av dem.

-vatten

skölj ofta aniktet med vatten

- Inget godis och absolut ingen choklad

Choklad är nog det värsta som finns, det ger finnar som bara den.. Godis och allt onödigt socker är nåt du vill undvika, det ger också finnar

- Byt lakan, kuddfodral, handdukar och tröjor ofta!

Detta är ganska viktigt, så var beredd på att tvätta och byta ofta.

- Pilla dig nästan aldrig i ansiktet, för det sprider bara runt det

- Tvätta dig, men inte med för starka saker!

Att vara torr i ansiktet kan också ge upphov till fler finnar, pga att talgproduktionen i ansiktet kommer öka.. Försök att använda fettfria lotions om du behöver, och försök ta så lite som möjligt om du nu gör.

- Medicin

Det enda jag hört är bra, och rekommenderar, är Dalacin.. Det är ett bakteriedödande ämne som man stryker på finnarna.. Det är bra och funkar riktigt bra över natten..

Jag kan faktiskt inte fler namn på mediciner som är bra.

uppenbar: Om man lider av svår acne hjälper inga huskurer. Då är det stark medicin som ska intas.För dig som lider av finnar, prova dig fram och se vad som funkar för dig.

sola solarium-

solariumet gör så att finnarna torkas ut,smörj in dig efter solningen s försvinner finnarna + att du får en fin solbränna ;) ja, men inte för mycket!

 

I alla fall, lycka till och hoppas ni uppskattar det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
rows="7">
Trackback
RSS 2.0